Malý nočný okruh Slovenskom
Každý z nás má niekedy chuť poriadne si zaš. . . zašoférovať. Zajazdiť si na dobrom aute. Motor s vnútorným spaľovaním nie je vynález vyslovene starý, ale uchytil a rozšíril sa tak rýchlo, že v Európe je dnes už viac áut ako ľudí. Hospodárska kríza v rokoch 2007-2009 vystrašila vyspelé ekonomiky, že nastane obdobie biedy, vojen a návrat do praveku a jedným z prvých odvetví, ktoré malo padnúť na nos, bol práve automobilový priemysel. Lenže vlády celého sveta vymysleli rôzne mechanizmy jeho záchrany a samotné automobilky zistili, že môžu predávať tie isté autá o tretinu lacnejšie.
Výsledkom strašnej-strašnej krízy je, že aj posledný (cenzurované – vlož ľubovoľné slabo platené povolanie) z nejakej zapadnutej (cenzurované – vlož ľubovoľný typ malého sídla) má autá tri. Po autách už šliapeme a ohadzujeme sa nimi. Infraštruktúra niektorých nemenovaných štátov (Slovenska) nebola na prudký nárast automobilov na cestách pripravená a tie teraz všetky stoja v noci na parkoviskách a cez deň na cestách. Centrá európskych veľkomiest boli postavené v dobe, kedy sa ešte o aute ani nechyrovalo a tie teraz pod ich náporom kolabujú. Každý, kto má slnku nedostupný fyziologický otvor, má auto.
Šoférovanie spojené s radosťou z jazdy, ako ho poznáme z televíznych reklám, je dnes možné už len pod rúškom hlbokej noci. Grand Tour je Night Tour, jazda nekonečným tichom a čarovnou tmou po ceste, na ktorej sa objavujú známe živočíšne druhy, chodci vracajúci sa z knižnice omámení neznámou knihou a kde sa pietna prázdnota vinie na horizont diaľkových svetiel.







